Frågestund del 1

Hoppar du Tauta något? 
Ja det gör jag, men det blir inte så himla ofta, någon gång i månaden. Hon tycker det är jätte roligt att blir alltid het i hoppning vilket är jätte roligt, dock har hon ju inte världs bäst hopptektik, haha! 
 
Hur länge har du ridit Tauta?
När jag började rida hos Monica så var Tauta med föl så det var inte så mycket ridning på henne det första halv året/året, men i ett år har jag ridit henne regelbundet, bland dom bästa åren i mitt liv. 
 
Vad är ditt mål med Tauta? 
Mitt mål med Tauta är väl först och främst blir klar med inridningen sen tar jag dag för dag. 

Tävlar du? 
Om du nu menar islandshästar så nej, Tauta är i inridning och inte tävlat islandshästar före det. Jag rider ju som sagt även andra hästar, har tävlat shettis i hoppning i nästan 2 år för några år sedan och sedan tävlar jag på någon hopptävling sådär ibland. 

Hur länge har du ridit islandshäst? 
Sen jag kom till Monica, jag red då först hennes förra islandshäst Lilleman (som tyvärr gick bort för ett tag sedan) medans Tauta hade föl, så ca 2 år. 

Vad föredrar du: vojlock, gelepad eller schabrak? 
Svår fråga, men på sadeln jag har på Tauta så är det vojlock och sen under det använder jag en ''tunn gelepad'' eller vad man ska kalla det, för att inte sadeln ska glida. Men snyggast är schabrak helt klart. 

Sto eller valack? 
Tauta är ju ett sto med stort humör, men ska jag nog välja så blir det nog valack, dom har ju oftast jämnare humör, men gillar ston också.
 
Vart bor du?
Jag bor uppe i Norrland, Umeå. 

Kommentarer
Postat av: rebecca

Tack för svaren :D alla mina frågor var med ;)

2012-12-23 @ 15:03:45
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Vanessa

sv. fin var den iallafall!

2012-12-23 @ 15:54:09
URL: http://vanessawallderiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0