Ridningen i torsdags

Jag har inte bloggat på jätte länge nu, har inte haft tid, sista rycket i skolan nu. Måste bara berätta hur himla bra ridturen i torsdags gick. Jag red på ridbanan, Tauta var på bra humör redan inne i stallet och jag hade verkligen rätt inställing, hon var himla pigg och glad. 
 
Jag började trava och hon bockade lite smått och jag var bestämd och sa till på en gång och sen blev hela ridpasset rena drömmen. Hon fick kortgalopp ett helt varv, helt otroligt för att hon är fortfarande lite stel. Från skritt till galopp, hon lyssnade på varje liten sänkel, använde halsringen också ganska mycket, lyssnade på den också. 
 
Vi har utvecklas himla mycket detta år, och det så bli så roligt när hon är helt inriden för jag vet att hon kommer bli en helt underbarhäst när hon är 110% klar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0