Ridningen i veckan

Tisdag: Herregud vad hon har blivit otrolig, om man täcker tillbaka på våran tid förut. Började med att skritta fram hon var pigg men ändå jätte lugn i skritten i början, jag gjorde volt i varje hörn efter det travade jag fram sen gjorde jag lite galopp arbete, hon fattar rätt galopp i höger varv nu! Hon har varit stel i höger varv men det blir mycket bättre. Gjorde lite snett i genom och lite sådant i galoppen, så roligt att rida henne när hon är så himla duktig.
Sen efter red Monica (Tautas ägare) några volter och halter och så, himla roligt att se! 
 
Onsdag: Det började med att hon inte alls var på humör när jag gjorde i ordning henne, jag kom ut började skritta fram, sedan gjorde jag som igår volt i varje hörn och sen började jag trava och travade i åttor runt hela spåret, det var lite mer snö än i tisdags så jag galopperade bara några få gånger och jag lyckas ramla av i en galopp för hon bockar och sparkar bakut förfullt, det var himla länge sedan sist, jag gjorde inte illa mig eller så. Det blev en helt okej ridtur idag, jag är nöjd. 
 
Här får ni en film från idag också, min sist är inte den bästa men detta får duga. 

Kommentarer
Postat av: Annie

Vill du ha en lista på de bästa ridövningarna? Gå in och skriv din bästa ridövning; http://geklychic.blogg.se/2012/december/basta-ovningen.html

2012-12-15 @ 18:26:14
URL: http://geklychic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0